poniedziałek, 10 marca 2014

227. Muffina na dobry początek dnia i tygodnia :D

pełnoziarnista muffina nadziana kakaowym kremem z awokado i mandarynki

O maaaamo, jaka pyszna! :D Mięciutka, sprężysta. Musicie spróbować :D 

-1 czubata łycha maki pełnoziarnistej
-1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
-1 łyżeczka cukru pudru trzcinowego
-1 łyżeczka cukru wanilinowego
-kilka kropel aromatu waniliowego
-1 jajko, żółtko i białko oddzielnie
-2 łyzki jogurtu naturalnego
-1 łyżeczka masła w temp. pokojowej
-szczypta soli
-dowolne nadzienie
Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Mąke, proszek, sode i cukry przesiać do miski. W drugiej misce wymieszać żóltko, jogurt i aromat. Dodać do suchych składników wraz z masłem i wymieszać. Białko ubic na sztywno ze szczyptą soli. Dodac do ciasta i delikatnie wymieszać. Foremke wysmarować masłem i wyłożyc papierem do pieczenia. Na dno nałozyć 2/3 masy, na to dowolne nadzienie i na to reszta masy. Zapiekać przez 27 minut. Smacznego! ;)

6 komentarzy:

  1. Łał, robi wrażenie! Szczególnie to nadzienie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile nadzienia! Takie wypasione to ja lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nadziałabym ją ricottą i idealnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. genialne rozpoczęłaś ten tydzień!! :))
    na pewno wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To nadzienie naprawdę robi wrażenie. Zaparło mi dech! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym nadzieniem mnie powaliłaś <3

    OdpowiedzUsuń