sobota, 9 sierpnia 2014

373.-375. Batoniki owsiane bez pieczenia i domowe mleko ryżowe.

 czwartek: awokado brownie pancakes z malinami i cukrem pudrem

 piątek: owoce(maliny, jeżyny, śliwki) zapiekane w cieście naleśnikowym

batoniki owsiane bez pieczenia; koktajl jagody-maliny na domowym mleku ryżowym

Wybaczcie moją nieobecność, ale spalił mi się zasilacz od kompa :D
Wczoraj wzięłam się za zrobienie batoników i owsianych i mleka ryżowego. Banalnie proste! Do zrobienia batoników powinien zachęcić Was fakt, że nie potrzeba ich piec! :D 
 batoniki owsiane bez pieczenia

Przepis
-20 suszonych daktyli
-wrzątek do zalania daktyli
-ok. 2 szklanek płatków owsianych
-2-3 łychy masła orzechowego 
-dowolne dodatki, u mnie suszona żurawina
Daktyle zalać wrzątkiem i odstawić. Po 2-3h odlać wodę do naczynka, a daktyle zmiksować na gładka pastę. Dodać masło orzechowe i znowu zmiksować. Dosypać płatki owsiane i wymieszac łyżką. Dolać połowę wody spod moczenia daktyli oraz dodatki. Wymieszać. Foremkę wyłożyć folią spożywcza i przełożyć do niej masę. Wyrównać i schować do lodówki na 2-3h. Wyjąć z formy i kroić.
domowe mleko ryżowe

Przepis
-1 torebka ryżu brązowego
-1 łyżka ekstraktu waniliowego lub laska wanilii
-3,5 szklanki wrzątku do zmiksowania mleka
Ryż brązowy gotować godzinę z ekstraktem lub laską wanilii. Przełożyć do blendera, dolać wrzątek i zmiksować. Przecedzić przez gazę lub gęste sito. Cieszyć się domowym mlekiem ryżowym! :D

7 komentarzy:

  1. awokado pancakes <3
    przepis na batoniki już zapisany, dziś je robię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W upały nie tylko ludziom gorąco, zasilacze też się przegrzewają ;P Nie wiem co dziś najlepsze... Nie umiałabym wybrać. Choć mnie pieczenie wcale nie zniechęca do takich batonów, przecież zapach unoszący się z piekarnika rekompensuje wszystko ;) A na te owoce w cieście naleśnikowym to ja się wpraszam jeszcze dziś ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. ile dobroci przez tak krótki czas można zjeść!
    w te upały włączenie piekarnika to nie najlepszy pomysł. ciekawe, więc te batoniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam coś identycznego jak Twoje batony, ale w formie kuleczek, też fajna sprawa - "kule mocy" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie pyszności :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń