piątek, 29 maja 2015

665. Knedle z truskawkami.

 
 
daktylowe jaglane knedle z truskawkami podane z cytrynowo-miętowym kremem z awokado i mango

Przepraszam Was bardzo za ten paskudny kolor kremu. Ściemniał mimo dodanej cytryny :O Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło, może miałam jakąś nieaktywna cytrynę :D hahahah

Wczoraj Agnieszka (:*) natchnęła mnie na stworzenie tych knedli :D Nie żałuję, przepyszne! :D Zróbcie koniecznie :D

Przepis w mojej wersji:
-5 łyżek kaszy jaglanej
-5 suszonych daktyli
-łycha mąki ziemniaczanej
-szczypta soli
-dowolne dodatki
Daktyle zalać wodą lekko ponad ich poziom i odstawić do zmiękczenia. Kaszę jaglaną uprażyć i zmielić na mąkę. Zalać połową szklanki wrzątku. Podgrzać daktyle wraz z wodą, w której się moczyły i również dodać do mąki. Dokładnie wymieszać, aby daktyle się rozpadły, a masa była gęsta. Wystudzić. Dodać mąkę ziemniaczaną i sól. Dokładnie wymieszać. Mokrymi rękoma nabierać porcję ciasta na dłoń, spłaszczyć, nadziać i złożyć :D Gotować we wrzątku na niskim ogniu pod przykryciem do wypłynięcia knedli. Smacznego! :)

Uśmiechniętego dnia, to w końcu piątek! :D

12 komentarzy:

  1. No, no miło mi, że byłam dla Ciebie natchnieniem! Śliczne Ci knedelki wyszły :D

    OdpowiedzUsuń
  2. knedli wieki nie jadłam, a kurcze- w końcu sezon na truskawki nieomal zmusza do ich zrobienia!
    i... dziś na śniadanie miałyśmy prawie to samo, w innej wersji jedynie- jaglana, truskawki i mięta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. te knedle robiłam jakiś rok temu, a to znak, ze czas na powtórkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Daktylowe knedle! Cudowny pomysł. Wyglądają wspaniale. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobię, bo nigdy nie jadłam! Ale miętę pominę, nie lubię jej i wszystko mi zawsze psuje w daniach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też planuję te knedle :D Twoje brzmią świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. też się wczoraj napatrzałam na te same knedle co Ty, dziś się na patrzałam na Twoje i nie ma co dorwę truskawki chyba zrobię swoje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. To już drugie takie knedle dzisiejszego dnia! Chyba też muszę je wypróbować ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi pysznie, szkoda, że zdjęć nie widzę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie widzę zdjęć. :< Szkoda, bo jestem ciekawa jak takie cudeńka wyglądają.

      Usuń
    2. Żartujecie? Może nie macie jakieś wtyczki zainstalowanej?

      Usuń